To dobra wiadomość przede wszystkim dla kierowców jeżdżących ulicą Wilkowicką, a przypomnijmy że ruch jest tam całkiem spory, bo to główny dojazd do Strefy Przemysłowej ,,VASA" działającej w północno-zachodniej części miasta, a także do samych Wilkowic. Ruch pociągów na linii kolejowej przecinającej ulicę Wilkowicką także jest bardzo intensywny, co powoduje, że kilkanaście razy w ciągu dnia tworzą się tam korki.
Zobacz też: Inwestycje drogowe w Lesznie w 2013 roku - Wezmą się za trasę W-Z?
Budowa wiaduktu zapowiadana była od lat. Od lat władze zabiegały również o tę inwestycję. Pierwotnie na ulicy Wilkowickiej powstać miał wiadukt kolejowy. Ostatecznie zdecydowano, że w ramach przebudowy linii z Poznania do Wrocławia PKP wybuduje tam wiadukt drogowy. Spółka posiada już pełną dokumentację projektową, decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych oraz decyzję o lokalizacji linii kolejowej. Formalnie więc wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Brakuje jedynie pieniędzy.
- Z informacji uzyskanych przez prezydenta wynika, że środki na realizację tej inwestycji mogą pojawić się w 2015 roku. Prace związane z przebudową linii Poznań-Wrocław na terenie miasta Leszna mają ruszyć w drugiej połowie 2015 roku - informuje Dominik Kaźmierczak, zastępca kierownika Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji Urzędu Miasta Leszna.
Nie mniej ważny dla kierowców będzie drugi z planowanych wiaduktów drogowych, który ma zawisnąć nad drogą krajową numer 5 w miejscowości Klonówiec. Każdorazowo, kiedy przed torowiskiem zamykane są rogatki, tworzą się tam wielokilometrowe korki. Nie raz dochodziło tam również do wypadków. Podobnie jak wiadukt na ulicy Wilkowickiej, także ten nad ,,piątką" ma być finansowany przez PKP w ramach przebudowy linii Poznań-Wrocław. To nie wszystko, bo zmiany pojawią się też w leszczyńskiej dzielnicy Zaborowo.
- Tam planowana jest budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami. Nie powstanie ono jednak w ciągu ulicy 1 Maja, ale będzie przedłużeniem ulicy Okrężnej do ulicy Spacerowej - dodaje Kaźmierczak.
Tak więc rogatki z ulicy 1 Maja nie znikną, a co za tym idzie do czasu budowy drogi ekspresowej S5, nie skończą się problemy kierowców jeżdżących drogą wojewódzką nr 323. Dużo łatwiej natomiast będzie się odbywał ruch pieszych i rowerzystów podążających z centrum Leszna do dzielnicy Zaborowo, którzy nie będą już musieli czekać na podniesienie szlabanów.
Realizacja tych inwestycji będzie najprawdopodobniej możliwa dzięki unijnemu dofinansowaniu z perspektywy finansowej na lata 2015-2020.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?