Ulotki, banery, drzwi otwarte - to tradycyjne formy reklamowania szkół. Licealiści z "dwójki" wpadli na pomysł czegoś bardziej efektownego.
- Aby zachęcić gimnazjalistów do wybrania naszej szkoły zrobili lip dub'a, czyli krótki filmik w rytm znanego podkładu muzycznego. Nie było to łatwe, bowiem cały film kręcony jest w jednym ujęciu, bez żadnych cięć - wyjaśnia Dorota Zalikowska, jedna z inicjatorów akcji. Pomyłka jednego ucznia oznaczała więc konieczność powtórzenia całego ujęcia. Licealiści próbowali osiem razy.
Na swoim lip dub'ie "ludzie Sobieskiego" pokazują szkołę w krzywym zwierciadle. W budynku panuje chaos. Podążając za kamerzystą widzimy uczniów jeżdżących po korytarzu na rolkach, długowłosych gitarzystów, żołnierzy z karabinami czy młodzież grającą w piłkę. Ale są też i tacy aktorzy, którzy uczą się na pamięć... książki telefonicznej.
- Pokazaliśmy, że II LO to nie tylko nauka, ale też rozrywka i świetna zabawa - tłumaczy drugoklasista Jakub Biłyk.
Koszt takiego przedsięwzięcia jest dość duży. Wyprodukowanie filmu (zatrudnienie profesjonalnego operatora z Trójmiasta) kosztowało szkołę ponad 2,5 tys. zł. Dyrekcja ma jednak nadzieję, że inwestycja się opłaci.
- W tej chwili szkoła jest instytucją, która, jak każda inna potrzebuje reklamy. Musimy trochę powalczyć o uczniów - tłumaczy Joanna Imbierowicz-Szpajda, szkolny pedagog.
Obejrzyj lip duba uczniów II LO
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?