Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Leszno. Modernizacja linii Poznań-Wrocław zbliża się ku końcowi. Kolej przekonuje, że podróże z Wielkopolski na Dolny Śląsk są coraz lepsze

Anna Machowska
Anna Machowska
Przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz wykonawca kolejowej inwestycji na naszym terenie, czyli spółka Torpol zapewniali na leszczyńskim dworcu, że podróże koleją z Wielkopolski na Dolny Śląsk są coraz lepsze. Wypowiedzi te padały w kontekście zbliżającego się finiszu zasadniczych prac na linii kolejowej Poznań – Wrocław, między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego.

Co na modernizacji linii E-59 zyskali pasażerowie?

Na trasie wymieniono już 80% infrastruktury – to ponad 100 km torów i sieci trakcyjnej. Pociągi korzystają z nowoczesnych urządzeń systemu sterowania ruchem. Wszystko to przyczynia się z pewnością do ich sprawniejszego kursowania.

Ponadto powstało 20 bardziej dostępnych peronów. Do pociągu wygodnie można wsiąść na 5 stacjach i 6 przystankach. Nowe perony są w Rawiczu, Bojanowie, Rydzynie, Kaczkowie, Lesznie, Starym Bojanowie, Przysiece Starej, Kościanie i Starych Oborzyskach. W Lipnie Nowym i Górce Duchownej budowane są perony przy drugim torze.

Z nowych i wyremontowanych przejść podziemnych z windami można korzystać w Kościanie, Starym Bojanowie i Lesznie. Budowany jest ostatni segment przejścia podziemnego na stacji Leszno. Przejście podziemne połączy dworzec, perony i ul. Towarową, co ułatwi dostęp do pociągów i usprawni komunikację w mieście. Jesienią bezpieczne, dogodne dojście pod torami zyskają także podróżni w Bojanowie oraz w Rawiczu.

Wygodne podróże z Wielkopolski na Dolny Śląsk

– Modernizacja linii Poznań – Wrocław już zapewniła atrakcyjne podróże regionalne w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku. Trasa będzie jeszcze bardziej konkurencyjna w podróżach dalekobieżnych. Inwestycja na odcinku Czempiń – granica woj. dolnośląskiego realizowana z instrumentu CEF Łącząc Europę to wzmocnienie roli kolei także jako ekologicznego transportu towarowego w przewozach międzynarodowych – mówił Arnold Bresch członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dodajmy, że modernizacja linii E-59 kosztuje ok. 1,5 mld zł i finansowana jest z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Projekt realizowany jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

– Inwestycja na trasie Wrocław – Poznań na odcinku Czempiń – granica woj. dolnośląskiego znacząco zwiększa komfort podróży oraz bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Z rządowego programu, Krajowego Programu Kolejowego, poprawiają się: dostępności mieszkańców do kolei i warunki rozwoju gospodarki – dodał obecny także na leszczyńskim dworcu Jan Dziedziczak, poseł na Sejm RP, pełnomocnik rządu ds. Polonii i Polaków za granicą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na leszno.naszemiasto.pl Nasze Miasto