– Zaborowianie czekali na tę inwestycję bardzo wytrwale przez wiele lat. Samorząd czekał natomiast na okazję, by dało się ją zrealizować przy wsparciu zewnętrznych środków – mówił prezydent Malepszy.
Dofinansowanie miejskiego odcinka trasy wojewódzkiej sięga prawie 7,5 miliona złotych. Cała inwestycja kosztowała nieco ponad 16 milionów złotych. Gdyby nie udało się na nią pozyskać unijnych pieniędzy w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, to prawdopodobnie radni nie zdecydowaliby się na gruntowną przebudowę drogi nr 323. Budowa rozpoczęła się w marcu 2010 roku, a zakończyła pod koniec października tego roku. W ciągu tych 20 miesięcy wyremontowane zostały ulice Okrężna (od Al. Konstytucji 3 Maja), Leśna, 1 Maja oraz Górowska, co daje łącznie 4,2 kilometry nowego asfaltu. Wybudowane
zostały również ścieżki pieszo-rowerowe, wymieniono ponad kilometr rur kanalizacyjnych, przebudowano skrzyżowania i zamontowano latarnie.
– Roboty utrudniały życie mieszkańcom, ale przy tak dużej inwestycji, było to nieuniknione. Nie robiliśmy niczego ze złej woli czy złośliwości. Przez cały czas musieliśmy zapewnić dojazdy do osiedli oraz licznych przedsiębiorstw – wyjaśnia radny Wojciech Rajewski, szef przedsiębiorstwa ,,Drogi i Ulice”, które było liderem konsorcjum budującego drogę.
Oficjalna uroczystość otwarcia nowej drogi odbyła się na Rynku Zaborowskim. To mieszkańcom tej części dzielnicy utrudnienia komunikacyjne dały się we znaki najbardziej. Były powodem skarg i petycji, które kierowali do Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji. Z najdotkliwszymi wiązała się konieczność objazdów przez oddalone o kilkanaście kilometrów Henrykowo, gdy PKP przebudowywało przejazd kolejowy na ulicy 1 Maja (niestety, betonowe płyty już się ruszają i konieczne będzie ich poprawienie). Także po zakończeniu prac budowlanych ludzie mieli zastrzeżenia co do ich jakości. Wskazywali na garby w miejscach łączenia asfaltu, źle ustawione znaki, czy zapadające się studzienki kanalizacyjne. Po interwencjach większość usterek usunięto. Pojawił się także przystanek autobusowy przy markecie ,,Dino”, o który prosili mieszkańcy ulicy 1 Maja. Do rozpatrzenia urzędników pozostaje jeszcze petycja w sprawie przebudowy na miejsca parkingowe zatoki autobusowej znajdującej się tuż przed Rynkiem Zaborowskim.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?