Pierwotny plan zakładał oddanie peronów w marcu. Na przeszkodzie stanął jednak między innymi błąd podwykonawcy, który źle wykonał podłoże z kostki na peronach. Później niż sądzono, zaczęły się też prace przy układaniu nowych torów.
Planujemy, że w lipcu stacja Leszno będzie dostępna łącznie z przejściem podziemnym na odnowione perony – mówi Jarosław Szczepaniak, kierownik kontraktu na modernizację linii E59.
W lipcu nie dojdziemy jednak z dworca na ulicę Towarową. To przełomowe komunikacyjnie rozwiązanie musi jeszcze zaczekać.
Po zakończeniu prac na peronach 1 i 2 nastąpi likwidacja tymczasowego peronu i zaczną się prace przy budowie tunelu w stronę ulicy Towarowej, który powinien być gotowy do końca roku – dodaje Szczepaniak.
Gotowy jest nowy odcinek tunelu w stronę peronu 2. Został poszerzony względem dotychczasowych przejść podziemnych. Kolej liczy się z tym, że łącznik dworca z Towarową będzie w przyszłości oblegany, stąd takie rozwiązanie. Tunel ,,schodzi'' też niżej względem dotychczasowych przejść. To wymagać będzie montażu specjalnej pompy, która przy opadach obsłuży system odprowadzania wody, by nie dochodziło do zalań.
Przejście podziemne na Towarową będzie ,,przykryte'' dawną wiatą peronową, zdemontowaną z chwilą rozpoczęcia prac modernizacyjnych na stacji PKP w Lesznie.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?