Zapowiedź rozpoczęcia prac remontowych nadeszła w ubiegłym tygodniu z Urzędu Miasta w Lesznie. To kolejny etap prac na tym obiekcie w ramach przebudowy całego miejskiego odcinka DK12 w granicach Leszna.
Od ubiegłorocznego lata Strabag przez kilka miesięcy prowadził prace na południowej nitce wiaduktu. Przeciągały się, bo zakres robót był większy niż planowano. Jesienią drogowcy zeszli z wiaduktu i zapowiedzieli powrót w 2021 roku. To stanie się w poniedziałek 12 lipca 2021.
Strabag zgodnie z zapowiedzią rozpoczął 12 lipca od rana prace drogowe na północnej stronie wiaduktu Ruszyło frezowanie starej nawierzchni. Do tego konieczne było zamknięcie całej nitki z wyłączeniem podjazdów i zjazdów -0 tak jak przed rokiem na sąsiednim pasie. Ruch z północnej nitki przekierowano na południową cześć wiaduktu. Auta jadą więc pasami po stronie ćwiczni.
Trudniejsza trasa do dworca PKP z centrum Leszna. Warto o tym pamiętać planując dojazd na pociąg
Dla kierowców nastąpiło od dziś kilka ważnych zmian. Nie zjedziemy do dworca PKP w prawo, jak do tej pory jadąc od centrum Leszna. Zjazd będzie, ale tylko dla kierowców jadących od Szybowników i Wolińskiej. Oni skręcą w prawo na szczycie wiaduktu i dojadą przez Kasprowicza do dworca PKP oraz na Święciechowską.
Kierowcy jadący od centrum Leszna muszą pokonać cały wiadukt i skręcając w Wolińską dotrzeć do Wyszyńskiego. Tą drogą do Święciechowskiej i dalej na Dworcową.
Warto pamiętać, by nie łamać zakazu skrętu z nitki południowej z pasa prowadzącego od centrum w stronę Kasprowicza. W czasie poprzedniego etapu prac za podobne ,,szarże'' policja nakładała srogie mandaty. Zgodę na taki manewr mieli kierowcy autobusów miejskich.
Na jak długo zamkną nitkę wiaduktu w Lesznie?
Zgodnie z zapewnieniami urzędników z Leszna, cały remont ma się zakończyć do sierpnia.
Utrudnienia mają potrwać około 3 tygodnie – czytamy w komunikacje.
Remont nitki południowej trwał dużo dłużej. Zakres prac będzie taki sam jak na pasie, który już jest wyremontowany. To wymiana dylatacji, wykonanie drenu przy krawężniku oraz wymiana masy bitumicznej. Podobnie jak w przypadku podjazd pod wiadukt od strony Kasprowicza, powinna zostać wymieniona nawierzchnia ze szczytu w stronę Dworcowej. Od lat była w opłakanym stanie.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?