Remont wiaduktu trwa dłużej niż zapowiadano. Prace zaczęły się 28 lipca na nitce południowej. Zamknięto ją dla ruchu uniemożliwiając zjazd i wjazd z Kasprowicza. Prace wydłużały się, bo wykonawca napotkał na trudności.
Remont wiaduktu Roweckiego w Lesznie
Wymieniono nawierzchnię i bariery energochłonne. Nie na całym wiadukcie, ale na jego górnym odcinku. Wjazd od Jana Pawła II zmodernizowano już wcześniej, przy okazji modernizacji skrzyżowania JP II, Krasińskiego i Norwida. Podobnie ma być zjazdem w Wolińską.
Zamkną południową nitkę wiadktu Roweckiego
Teraz po dwóch miesiącach od zamknięciu nitki południowej, drogowcy mają się przenieść na północną. To dla kierowców oznacza komplikacje większe niż w przypadku nitki południowej.
Na dworzec PKP w Lesznie objazd
Zamknięcie nitki północnej oznacza, że cały ruch odbywać się będzie od poniedziałku 28 września 2020 po stronie ćwiczni miejskiej.
Komunikacja z dworcem kolejowym będzie możliwa przez ul. Wolińską (dla pojazdów jadących z centrum) oraz przez ul. Kasprowicza i południową estakadą wiaduktu (dla pojazdów jadących do centrum oraz od strony ul. Szybowników – tłumaczy Lucyna Gbiorczyk z Urzędu Miasta w Lesznie.
Wyszyńskiego wytrzyma takie oblężenie?
Dojazd do dworca PKP i jedyny z tej strony miasta do Zatorza to tysiące samochodów dziennie. Większość kierowców, zmuszona dojechać w okolice Dworcowej, wybierze możliwie najkrótszy objazd, a więc ulicą Wyszyńskiego. To osiedlowa droga z kostki brukowej, wyremontowana kilka lat temu. Czeka ją teraz test wytrzymałości. Inna alternatywa do dojazd do Lubuskiej, ale tam sytuacja jest podobna, w dodatku ta ulica jest w fatalnym stanie technicznym już teraz.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?