Jak zaznacza Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., obiekt jest lepiej oświetlony.
- Ma nową okładzinę ścian i nowe posadzki z płyt granitowych. Wymieniono poręcze. Antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwia drogę osobom niedowidzącym. Dla rowerzystów oraz osób o ograniczonych możliwościach poruszania się dostępne jest przejście w poziomie torów zabezpieczone rogatką i oznakowane - informuje Radosław Śledziński.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreśla, że komunikację w Lesznie wkrótce usprawni także gruntownie przebudowane przejście podziemne na stacji.
- Gotowa jest już część konstrukcji obiektu. Rozbudowany o 23 m tunel umożliwi sprawne i bezpieczne dojście nie tylko z budynku dworca na perony, ale także w stronę ul. Towarowej. Dostęp do kolei wszystkim podróżnym zapewnią windy. Równocześnie postępuje modernizacja obu peronów. Na peronie nr 2 rozpoczął się już montaż wiaty - czytamy w komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Poza tym powstaje wiadukt na ul. Wilkowickiej.
Prace w Lesznie są częścią modernizacji linii kolejowej Poznań – Wrocław, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”. Inwestycja warta ponad 1,5 mld zł jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?