Długo oczekiwana inwestycja znacząco zwiększy bezpieczeństwo i komfort poruszania na tym odcinku trasy Bydgoszcz-Inowrocław. Chwilę trzeba jeszcze poczekać, bo trwają procedury odbiorowe.
Projekt ten jest najdłuższym odcinkiem pieszo-rowerowym zrealizowanym w ostatnim czasie na sieci dróg krajowych pod zarządem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w województwie kujawsko-pomorskim. Zapewnia on m.in. łatwy dostęp do plaży w Chmielnikach nad Jeziorem Jezuickim.
Inwestycja za blisko 12,5 mln zł
– To kolejny etap przebudowy układu drogi krajowej numer 25 w tym rejonie. W 2020 roku zakończyliśmy remont odcinka w miejscowości Chmielniki, a obecnie kończymy doświetlenia przejść dla pieszych. Czekamy także, na wydanie decyzji ZRID aby rozpocząć budowę obwodnicy Brzozy – powiedział Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA.
Zadanie to, o wartości 12,4 mln zł, realizuje firma STRABAG. W finansowaniu uczestniczyła również gmina Nowa Wieś Wielka, która przeznaczyła na ten cel 1,5 mln zł.
– Ścieżka wzdłuż DK25 docelowo połączy się z projektowaną w ramach budowy S10 Bydgoszcz - Toruń obwodnicą Brzozy oraz obwodnicą Nowej Wsi Wielkiej – wyjaśnia nam Julian Drob, rzecznik prasowy bydgoskiej dyrekcji.
Inwestycja obejmuje nie tylko budowę 6-kilometrowego ciągu pieszo-rowerowego, ale również prace związane z przebudową zjazdów, kanalizacją, budową ścian oporowych, regulacją skarp, a także konstrukcją dwóch obiektów mostowych.
To tylko jedno z wielu zadań modernizujących DK25 w województwie kujawsko-pomorskim. W ramach budowy drogi ekspresowej S10 na odcinku Bydgoszcz - Emilianowo powstanie również 5-kilometrowa obwodnica Brzozy.
W przygotowaniu znajduje się również rozbudowa odcinków DK25 od Mąkowarska do Tryszczyna, obejmujących łącznie sześć segmentów. W 2022 roku zakończono rozbudowę 1,1-kilometrowego fragmentu w Niechorzu oraz budowę dwóch rond w Strzelnie, a w ubiegłym roku fragment przez Kwieciszewo.
Trwa także przetarg na projekt i budowę obwodnic dwóch krajeńskich miast - Sępólna i Kamienia o łącznej długości 9 km.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 (PBID) jest pierwszym na tak duża skalę samodzielnym programem wieloletnim z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Tylko w 2022 roku bydgoska GDDKiA oddała łącznie 11 km nowych ciągów pieszo-rowerowych, a ramach PBID powstaną kolejne, jak na DK67 Szpetal Górny - Włocławek o długości ok. 5 km.
W 2023 roku podpisano też cztery umowy na opracowanie dokumentacji projektowej dla ciągów DK15 Elzanowo - Szychowo (1,9 km), DK10 Zielonczyn - Kruszyn (2,6 km), DK10 Zawały (1,6 km) DK10 Lipno (0,5 km) – wraz z doświetleniem pięciu przejść.
Wykonawcy prowadzą prace zgodnie z harmonogramem. W sumie w ramach PBID w regionie powstanie prawie 18 km nowych ciągów pieszo-rowerowych.
Tanie linie trują! Ryanair i Wizz Air na czele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?