Modernizacja linii kolejowej E59 Poznań – Wrocław już się zakończyła. Zdaniem sporej części mieszkańców ulicy Tama Kolejowa hałas na torowisku zwiększył się, bo wzrosła liczba pociągów, które poruszają się na tej linii.
Płot przy Tamie Kolejowej w Lesznie - zabrakło go w najważniejszym miejscu. Dzikie przejście pozostało
Zupełnie nie rozumiemy, dlaczego przy Dożynkowej na tej samej linii kolejowej tylko kilometr dalej, stanęły ekrany dźwiękochłonne, a tu - w samym centrum Leszna ich nie ma. Kolej stawia teraz mały płotek, który jest kompletnie bez sensu. Miał zapobiegać przechodzeniu przez tory? To dlaczego pod wiaduktem, gdzie od lat działa dzikie przejście – płotek się kończy? To kolejowe absurdy – mówi nam mieszkaniec Tamy Kolejowej
Faktycznie niebieski płot od pewnego czasu stawiany przez PKP pojawił się w miejscach w zasadzie niedostępnych dla pieszych. Postawiono go na wale ziemnym nad parkingiem od strony Tamy Kolejowej, a pod wiaduktem kończy się w połowie przęseł. Dokładnie w miejscu dzikiego ,,przejścia dla pieszych’’, które wciąż jest dostępne. Zapytaliśmy PKP, czy to niedokończone prace, czy taka sytuacja to jakieś niedopatrzenie i dlaczego zabrakło grodzenia płotem na całej Tamie Kolejowej aż do ekranów przy Dożynkowej.
Hałas na Tamie Kolejowej w Lesznie, będą ponowne pomiary
Obecnie przy torach nie jest planowany montaż dodatkowych zabezpieczeń do ulicy Dożynkowej. Przypomnę, że na terenie kolejowym, na torach mogą przebywać wyłącznie uprawnieni do tego pracownicy. Przechodzenie przez tory w miejscu do tego nieprzeznaczonym jest zabronione. Osoby zatrzymane na nielegalnym przechodzeniu przez tory lub korzystające bez uprawnienia z infrastruktury kolejowej narażają się na mandat – oświadczył Radosław Śledziński, rzecznik prasowy PKP PLK
Ekrany dźwiękochłonne na Tamie Kolejowej? Będą pomiary hałasu
Sprawa montażu ekranów akustycznych przy Tamie Kolejowej to dla PKP nowość i zaskoczenie. Zdaniem przedstawicieli kolei w Lesznie dokładnie zaplanowano miejsca, gdzie powinny one stanąć.
Ekrany akustyczne przy linii kolejowej Wrocław – Poznań powstały zgodnie z projektem, w miejscach określonych decyzją środowiskową, wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Została ona poprzedzona szczegółowymi badaniami akustycznymi, które wskazały lokalizacje, wymagające montażu barier dźwiękochłonnych. Prace w tym zakresie zostały już zakończone – na obecnym etapie nie PLK nie przewidują budowy kolejnych ekranów – przyznaje Radosław Śledziński.
Okazuje się jednak, że w 2022 roku kolej zaplanowała ponowne pomiary hałasu na ten linii kolejowej w Lesznie.
Będzie to ponowne wykonanie badań natężenia dźwięku. Jeśli wykażą one konieczność podjęcia dodatkowych działań ograniczających poziom dźwięku, takie działania zostaną podjęte/ Proszę jednak pamiętać, że ułożona nowa nawierzchnia i wykonane już szlifowanie torów na całym objętym modernizacją odcinku trasy, między Rawiczem a Czempiniem, zmniejszyły natężenie dźwięków generowanych przez przejeżdżające pociągi – dodaje Radosław Śledziński.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?