Zielonogórzanie bacznie obserwują modernizację peronów i terenów wokół nich.
- Zadaszenia zgodnie z harmonogramem prac już powinny być, a ciągle pasażerom kapie na głowę - denerwują się zielonogórzanie.
Dworzec kolejowy - co z zadaszeniem peronów
Dlaczego do tej pory nie zamontowano zadaszeń? - z tym pytaniem zwróciliśmy się do rzecznika prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zbigniewa Wolnego.
- Wydłużenie terminu wykonania zadaszeń wynika m.in. ze zmiany konstrukcji zadaszenia łączącego perony z Centrum Przesiadkowym (inwestycja miasta Zielona Góra) i wykonania dodatkowego zadaszenia na chodniku dla osób mających trudności z dotarciem do peronu nr 3 - informuje Z. Wolny. - Planujemy zakończyć montaż zadaszeń w sierpniu 2019 r.
Od 9 grudnia 2018 obowiązuje nowy rozkład jazdy, a wraz z nim funkcjonują nowe nazwy przystanków: Zielona Góra Przylep, Zielona Góra Główna, Zielona Góra Stary Kisielin.
- Ale już nie ma stacji Zielona Góra Nowy Kisielin, dlaczego?
Dworzec kolejowy - tunel jest, ale...
Okazuje się, że ten przystanek wybudowało miasto, co też podkreśla Zbigniew Wolny, dodając: - Nowe tablice Zielona Góra Nowy Kisielin pojawią w czerwcu 2019 r. Zamontuje je miasto na własny koszt.
- A co z napisem Zielona Góra Główna?
- Na stacji Zielona Góra tablice z nową nazwą stacji pojawią się w trakcie zabudowy zadaszeń na peronami - wyjaśnia Z. Wolny.
Wiele pytań, jakie otrzymujemy od naszych Czytelników, dotyczy także podziemnego przejścia.
- Wygląda na to, że tunel jest gotowy. Dlaczego wciąż się nie udostępnia go ludziom?
- Aktualnie prowadzone są procedury związane z uzyskaniem stosownego pozwolenia na użytkowanie tunelu. Po jego uzyskaniu, tunel zostanie udostępniony - tłumaczy Zbigniew Wolny.
Wciąż także otrzymujemy pytania, dotyczące modernizacji wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego. Brak przejazdu bardzo utrudnia życie zielonogórzanom.
Przypomnijmy, że powodem opóźnień w tym miejscu były niespodzianki, związane z tym, że fundamenty wiaduktu okazały się nietypowe. Były w kształcie trójkątów. Konieczne okazały się więc dodatkowe prace.
- Po wzmocnieniu przyczółka zachodniego tunelu prowadzone są dalsze prace przy budowie - mówi Zbigniew Wolny. - Planujemy zakończyć przebudowę wiaduktu wraz z przebudową drogi pod wiaduktem, którą wykonuje miasto, w połowie tego roku.
POLECAMY:
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?