Jak wyjaśnia Marlena Nowicka, regionalna rzeczniczka ZUS w Wielkopolsce, klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi eksperci ZUS odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod trzema dodatkowymi numerami pracownicy ZUS dyżurują w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7.00 – 15.00.
- Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01, każdy może uzyskać informacje na temat świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także nt. zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły. Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a infolinia 22 290 87 03 dotyczy odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej - dodaje Marlena Nowicka.
Nadal działa też ogólna infolinia ZUS 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w dni robocze w godzinach 7.00 - 18.00. W związku z zagrożeniem epidemicznym, żeby zapewnić bezpieczeństwo klientów i pracowników, ZUS ograniczył obsługę bezpośrednią w swoich placówkach. Zakład zachęca do kontaktu za pośrednictwem telefonu lub internetu.
- Klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres [email protected] lub przez formularz zapytania ze swojego profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach ZUS wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa klientów i obsługę spraw w sposób niezakłócony – podkreśla Marlena Nowicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?