26 kwietnia czterdzieści trzy osoby, przejeżdżając ulicami Leszna siedmiokilometrową trasę, ponownie zwróciły uwagę na problem rozwoju leszczyńskiej infrastruktury rowerowej. A niewątpliwie jest o czym rozmawiać.
Zobacz też: Koszty budowy ścieżki rowerowej prowadzącej do Osiecznej
Brak wyraźnie wyznaczonej części dla rowerzystów i osobnej części dla pieszych na ścieżkach rowerowych prowadzących do Osiecznej i Rydzyny, zbyt wysokie krawężniki, brak należytych podjazdów czy nieodpowiednie oznaczenie słupków na ścieżce w okolicach skrzyżowania ulicy Brackiej z ulicą Chrobrego to niektóre z istotnych problemów poruszanych przez uczestników Masy Krytycznej.
Leszczyńskie ścieżki
Leszczyńskie ścieżki rowerowe są często budowane z kostki fazowanej, która ma znacznie mniejszą przyczepność niż kostka niefazowana czy asfalt. Budowa ścieżki z tej ostatniej nawierzchni to rozwiązanie zazwyczaj najdroższe, ale też dla cyklistów najbardziej komfortowe.
- Postulujemy, aby utworzyć komisję, która zajmowałaby się rozwojem ruchu rowerowego w Lesznie – mówi Patryk Moryson, jeden z inicjatorów leszczyńskiej Masy.
W skład takiej komisji mieliby wchodzić radni miasta, przedstawiciele organizacji i stowarzyszeń związanych ze środowiskiem kolarskim oraz sami cykliści. Jej członkowie mieliby przede wszystkim wypracować spójną koncepcję dotyczącą infrastruktury rowerowej.
Zobacz też: GDDKiA chce utwardzić pobocze przy piątce
Leszczyńska Masa Krytyczna to lokalna inicjatywa rowerzystów. Przypomina ona o znaczeniu komunikacji rowerowej i problemach dotykających cyklistów w Lesznie. Ma jeden cel: uczynić Leszno miastem przyjaznym dla osób przemieszczających się na dwóch kółkach.
Dołącz do nas na facebooku
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?