Na poziomie podstawowym uczniowie musieli zmierzyć się z pytaniami do tekstów Haliny i Tadeusza Zgółków "Językowy savoire-vivre" oraz Ryszarda Koziołka "Szkopuł i koniektura". Do tego maturzyści mogli wybierać spośród dwóch tematów wypracowań. Jeden z nich brzmiał: "Czym dla człowieka może być wolność? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do fragmentu Dziadów Adama Mickiewicza, całego dramatu Adama Mickiewicza oraz wybranego tekstu kultury". Drogi temat był związany z interpretacją utworu poetyckiego pt. "Samotność" Anny Świerszczyńskiej.
Czytaj też: Matura 2019: JĘZYK POLSKI PODSTAWA - ODPOWIEDZI i ARKUSZE Z ZADANIAMI CKE. Sprawdź, co było na egzaminie
- Przed maturą obstawialiśmy temat związany z obyczajami, nie przypuszczaliśmy, że pojawi się wolność. Była dla nas pewnym zaskoczeniem, ale mam nadzieję, że daliśmy radę - przyznaje Martyna Pełka, jedna z maturzystek z leszczyńskiej "jedynki", która oprócz egzaminów z poziomu podstawowego zdecydowała się przystąpić aż do czterech przedmiotów na poziomie rozszerzonym: języka polskiego, angielskiego, hiszpańskiego oraz geografii. Po maturze rozważa studiowanie turystyki lub iberystyki, co wiąże się z jej zainteresowaniem językiem hiszpańskim.
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?