Modernizacja linii kolejowej E59 także przez Leszno miała pozwolić na znacznie przyspieszenie jazdy pociągów. Słabym ogniwem tego planu był między innymi przejazd kolejowy przy 1 Maja łączący centrum z Zaborowem. Tam po modernizacji pociągi zwalniały do 20 km/h. Aby to zmienić podjęto decyzję o wyburzeniu budki dróżnika.
Od kilku miesięcy nie była ona już potrzebna PKP. Przez lata nad bezpieczeństwem przejazdu czuwali tam dróżnicy, których zastąpił system elektroniczny. Budka pogarszała widoczność i zdecydowano o jej usunięciu. Po wyburzeniu nie ma śladu po budynku, pozostał na razie jeszcze płot okalający miejsce prac rozbiórkowych.
To nie jedyna zmiana w rejonie tego przejazdu. Wcześniej zdecydowano o konieczności przeniesienia przejść dla pieszych nieco dalej od zbiegu Leśnej i 1 Maja. Ma to poprawić bezpieczeństwo pieszych, ale przede wszystkim zmniejszać zatory powstające po zamykaniu rogatek przed nadjeżdżającymi pociągami. Stare przejścia zamalowano i ustawiono biało czerwone bariery uniemożliwiające korzystanie z nich przez pieszych.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?