Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kiedy postawią kropkę nad i? Modernizacja dworca w Lesznie kosztowała miliony, a ciągle brakuje tunelu na Zatorze

Dariusz Staniszewski
Dariusz Staniszewski
W Lesznie podczas przebudowy linii E59 zmodernizowano nie tylko torowisko po wschodniej stronie dworca PKP. Wybudowano wiadukt na ulicy Wilkowickiej i zmodernizowano kilka przejazdów kolejowych w Lesznie. To niewymagające precyzji zadanie budziło irytację u kierowców, bo do przebudowy przejazdu na ulicy 1 Maja podchodzono kilka razy
W Lesznie podczas przebudowy linii E59 zmodernizowano nie tylko torowisko po wschodniej stronie dworca PKP. Wybudowano wiadukt na ulicy Wilkowickiej i zmodernizowano kilka przejazdów kolejowych w Lesznie. To niewymagające precyzji zadanie budziło irytację u kierowców, bo do przebudowy przejazdu na ulicy 1 Maja podchodzono kilka razy Dariusz Staniszewski
Trudno policzyć ile milionów kosztowała modernizacja stacji Leszno. Sama przebudowa dworcowego budynku kosztowała 13 000 000 złotych, kolejne miliony wydano na nowe perony po wschodniej części dworca. To nie jest koniec wydatków, bo gruntowny remont przydałby się peronom mieszczącymi się po zachodniej stronie - od ulicy Kilińskiego. Jednocześnie, nie tylko mieszkańcy Zatorza mówią o przedłużeniu tunelu z dworca właśnie na ulicę Kilińskiego. Podobne rozwiązanie, tylko w przeciwnym kierunku połączyło dworzec z ulica Towarową.

170 lat z koleją w Lesznie

Blisko trzy lata temu zakończyła modernizacja linii E59 w tym odcinka łączącego Poznań z Wrocławiem. Koszt zadania przekroczył miliard złotych. Zadanie prowadzono przy pełnym ruchu pociągów.

W Lesznie podczas przebudowy linii E59 zmodernizowano nie tylko torowisko po wschodniej stronie dworca PKP. Wybudowano wiadukt na ulicy Wilkowickiej i zmodernizowano kilka przejazdów kolejowych w Lesznie. To niewymagające precyzji zadanie budziło irytację u kierowców, bo do przebudowy przejazdu na ulicy 1 Maja podchodzono kilka razyDariusz Staniszewski

Po zakończeniu robót, pociągi na trasie będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h, co oznacza, że czas jazdy na odcinku Wrocław Główny – Poznań Główny wyniesie 75 minut" mówili kolejarze przed rozpoczęciem robót. Roboty ślimaczyły się, dlatego przełożono w czasie zakończenie inwestycji.

W Lesznie podczas przebudowy linii E59 zmodernizowano nie tylko torowisko po wschodniej stronie dworca PKP. Wybudowano wiadukt na ulicy Wilkowickiej i zmodernizowano kilka przejazdów kolejowych w Lesznie. To niewymagające precyzji zadanie budziło irytację u kierowców, bo do przebudowy przejazdu na ulicy 1 Maja podchodzono kilka razy

Kiedy postawią kropkę nad i? Modernizacja dworca w Lesznie k...

W Lesznie podczas przebudowy linii E59 zmodernizowano nie tylko torowisko po wschodniej stronie dworca PKP. Wybudowano wiadukt na ulicy Wilkowickiej i zmodernizowano kilka przejazdów kolejowych w Lesznie. Zwłaszcza to niewymagające precyzji zadanie budziło irytację u kierowców, bo do przebudowy przejazdu na ulicy 1 Maja podchodzono kilka razy. Przy budynku dworca wydłużono tunel, który teraz prowadzi do ulicy Towarowej, i nowego peronu nr 6.

Właśnie na ulicę Towarową samorząd Leszna ma plany. Chodzi o zagospodarowanie terenu na centrum przesiadkowe. Zanim roboty ruszą, to kolejarze muszą miastu przekazać ulicę, której są właścicielami. Wiosną 2023 roku Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o podziale geodezyjnym prowadzonym przez PKP, a dotyczącym ulicy Towarowej.

Po podziale geodezyjnym, zlecona będzie wycena nieruchomości, w celu określenia wartości rynkowej nowopowstałej działki, oraz przygotowanie przez PKP dokumentacji niezbędnej do przeniesienia na rzecz miasta Leszna praw do nieruchomości" napisał w odpowiedzi na zapytanie poselskie Jana Dziedziczaka, Rafał Weber z Ministerstwa Infrastruktury.

Aby dworzec kolejowy służył mieszkańcom Leszna, potrzeba połączeń i kursujących pociągów. Od wielu lat mówi się o przywróceniu pociągu kursującego na trasie Leszno - Warszawa. Niewykluczone, że stanie się to w 2024 roku, o czym na początku grudnia poinformował poseł Wiesław Szczepański.

W Lesznie podczas przebudowy linii E59 zmodernizowano nie tylko torowisko po wschodniej stronie dworca PKP. Wybudowano wiadukt na ulicy Wilkowickiej i zmodernizowano kilka przejazdów kolejowych w Lesznie. To niewymagające precyzji zadanie budziło irytację u kierowców, bo do przebudowy przejazdu na ulicy 1 Maja podchodzono kilka razyDariusz Staniszewski
W Lesznie podczas przebudowy linii E59 zmodernizowano nie tylko torowisko po wschodniej stronie dworca PKP. Wybudowano wiadukt na ulicy Wilkowickiej i zmodernizowano kilka przejazdów kolejowych w Lesznie. To niewymagające precyzji zadanie budziło irytację u kierowców, bo do przebudowy przejazdu na ulicy 1 Maja podchodzono kilka razyDariusz Staniszewski
od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na leszno.naszemiasto.pl Nasze Miasto