Rządowy program, w ramach którego ma być realizowana przebudowa linii kolejowej Leszno – Gostyń to ponad 6,5 miliarda złotych. ma pomóc w znoszeniu wykluczeń komunikacyjnych. Ostatni pociąg z Leszna do Gostynia wyjechał z dworca z Lesznie w 2012 roku 1 marca.
Koleje Wielkopolskie tłumaczyły zaistniałą sytuację brakiem finansowania połączeń przez Urząd Marszałkowski. Ten z kolei utrzymywał, że kontynuowanie przewozów pasażerskich na wspomnianych liniach nie było rentowne, a ich zawieszenie i likwidacja przyniesie oszczędności w wysokości niespełna dwóch milionów złotych.
W tym roku w ramach programu Kolej Plus samorządy skierowały 96 wniosków o finansowanie modernizacji takich zapomnianych linii. W Wielkopolsce złożono dwa: na linię Czempiń – Śrem i właśnie na połączenie Leszno – Gostyń.
Remont linii kolejowej Leszno - Gostyń. Ruszają konsultacje społeczne
Na 4 października planowane jest spotkanie z mieszkańcami powiatów leszczyńskiego i gostyńskiego w sprawie rewitalizacji linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń - Kąkolewo.
Konsultacje odbędą się w formie online, a chęć udziału w nich należy potwierdzić mailowo do 1 października.
Aby wziąć udział w konsultacjach, wystarczy przesłać informację o chęci uczestnictwa na adres mailowy [email protected] do 1 października 2021 (piątek). Link do telekonferencji zostanie przesłany osobom w dniu 1 października (piątek) wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi projektu – informuje Urząd Miasta Leszna.
Modernizacja linii z Leszna do Gostynia szacowana jest na gigantyczną kwotę 140 milionów. Ma objąć remont całej infrastruktury, ale w planach nie ma elektryfikacji. Pociągi miałyby jeździć na tej trasie z prędkością 120 kilometrów na godzinę.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?