Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Leszno: Brakuje materiału na remonty dróg

Daniel Andruszkiewicz
Drogowcy zapewniają, że prace na krajówce przebiegają zgodnie z harmonogramem
Drogowcy zapewniają, że prace na krajówce przebiegają zgodnie z harmonogramem FOT. DANIEL ANDRUSZKIEWICZ
Obiecane mieszkańcom drogi gminne zostaną utwardzone korą asfaltową – zapewniają urzędnicy. Problem w tym, że nie można zdzierać jej z przebudowywanej krajowej piątki szybciej, niż postępują prace na po-szczególnych odcinkach. Te, jak przekonują niektórzy radni, przebiegają dużo wolniej niż powinny.

Roboty na leszczyńskim odcinku piątki prowadzone są obecnie na dwóch jej skrajnych fragmentach – przy wylotach w stronę Poznania oraz Wrocławia. Inwestycja warta ponad 70 milionów złotych ma się zakończyć do września 2013 roku. To głównie z tej drogi pochodzić ma kora asfaltowa, którą miasto przeznacza na tymczasowe utwardzanie osiedlowych ulic. Część z nich udało się już wyremontować dzięki korze asfaltowej pozyskanej z drogi wojewódzkiej numer 323.

– Korę układamy na ulicach, które nie znalazły się w wieloletnim programie utwardzania na lata 2011–2015, ale na których warunki gruntowe są trudne. Musi też mieszkać przy nich sporo ludzi. W tym roku wykonaliśmy dużo takich inwestycji, bo w kilku dzielnicach było ich aż 15 – mówi Dominik Kaźmierczak, zastępca kierownika Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji UM Leszna.

Przetarg na bieżące naprawy ulic, bo to z tej puli pochodzą pieniądze na utwardzanie korą, wygrała firma „Drogi i Ulice”. Ta sama, która wykonywała te prace przez ostatnie trzy lata oraz ta sama, która prowadziła budowę drogi 323 i obecnie wchodzi w skład konsorcjum przebudowującego piątkę. To praktyczne rozwiązanie, bo zdarty stary asfalt trafia na plac firmy, jest przetapiany i wraca na ulice w postaci tymczasowej nawierzchni. Radni centroprawicy sugerują jednak, że mnogość zleceń przedsiębiorstwa powoduje opóźnienia robót oraz przestoje.

– Budowa piątki się ślimaczy i dlatego nie ma kory, na którą mieszkańcy czekają. Zgodnie z planem na koniec tego roku na piątce miały być wykonane roboty o wartości 7–8 milionów, ale zrobiono jedynie za 1,5 miliona, a pieniądze będą przesuwane na przyszły rok – mówi Kazimierz Jęcz z Prawa i Sprawiedliwości.
Podobne zastrzeżenia miał radny Platformy Obywatelskiej Piotr Więckowiak, kiedy o kilka tygodni opóźniało się oddanie do użytku biegnącej przez dzielnicę Zaborowo drogi wojewódzkiej nr 323. Urzędnicy wyjaśniali wtedy, że perturbacje nie wyniknęły z winy wykonawcy. Zapewniają też, że opóźnień na piątce nie ma.

Choć z informacji przekazanych na konferencji w maju, tuż przed rozpoczęciem modernizacji, wynikało, że do września tego roku wybudowane zostanie Rondo
Antoniny oraz fragmenty jezdni Al. Piłsudskiego pomiędzy rondami Antoniny i Podwale, a także skrzyżowanie Al. Piłsudskiego z ul. Mickiewicza. Gotowe miały też być południowe fragmenty Al. Konstytucji 3 Maja. Wymienione fragmenty są obecnie rozkopane, a na rondzie Antoniny leży warstwa nawierzchni umożliwiająca jedynie przejazd.

– Wydaje się, że nie ma opóźnień. Harmonogram nie precyzuje, kiedy i na jakich odcinkach mają zakończyć się prace. Prowadzone są na północy i południu. Prosimy, by ruszyły także w centralnej części, bo tam zakres robót jest największy. Jest przejście podziemne i cieplik przy Trapezie – wymienia Rafał Bukowski, kierownik MZDiI.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na leszno.naszemiasto.pl Nasze Miasto